zaterdag 10 maart 2012

supervespa anno 2012

ok, mijn vorige post was niet helemaal correct...

die oude PX is nog steeds even oud (correctie: nog ouder ondertussen), maar is niet helemaal meer zoals ik hem destijds gekocht heb.
nu en dan als ik eens wat tijd had, heb ik me bezig gehouden met aanpassen en wat esthetischer maken van die verschrikkelijke vergeelde ronny-scooter.
hij ziet er dus momenteel zo uit:


let wel, hier is ie mooi opgemaakt voor de foto, de helft van de onderdelen ligt er gewoon op, zonder vast te zitten aan de vespa :-)

wat heb ik zoal reeds gedaan:
  • alle vergeelde wit plastiek eraf gehaald
  • vergeeld yankee zadel eraf gehaald en vervangen door zweefzadel en bagagerekje
  • nieuwe knalpot eronder (gaten in van roest)
  • rubber die lucht naar motor brengt vervangen
  • nieuwe koplamp kap (enige originele plastieken onderdeel van een vespa, was voor deel gesmolten door sigaret denk ik)
  • 80's oranje knipperlichten vervangen door (niet erg goed nagemaakte) heldere versies
  • nieuw achterlicht (die van de PX is eigenlijk nogal een lomp geval)
  • nieuwe klakson kap (een reproductie van een oud model, aangepast voor een PX, gemaakt door een of andere kerel op internet)
  • nieuw chroom en rubber (zit er nog niet op, maar ligt klaar)
  • nieuwe chromen hendels voor rem en koppeling (waren ... wit...)
  • en uiteraard een ander kleurtje...

nu, zoals je kan zien, gaat het vooral om cosmetische ingrepen, en niet zozeer om de technologie.
de vespa reed goed de laatste keer dat ik hem uitgetest heb, maar dat is al weer een tijdje geleden en meer dan een paar km heb ik er niet mee gedaan...
dat is maar 4000 keer minder dan wat ik ervan verwacht.

er is dus nog wel wat werk te verrichten.
meer hierover de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten